87 POUNDS OF BLUEBERRIES + TAKING A GAP YEAR + FIREWORKS + PAINTING STAIRS // whats new [camp nano day 11]


me: *peacefully listening to music* *realizes its christmas music* *screams and scrambles to turn it off* NO CHRISTMAS MUSIC IN JULY OK

I'm kinda falling behind in a lot of stuff, yet not. Idk how that is possibly a thing, but I just keep on moving the things I didn't get done on the to-do list for the new day and so forth until everything is completed. except, during nano, I would not recommend doing that for your word count. You'll end up having to write 3k in one day or else you'll be so far behind..... totally not speaking from experience. nah. who me? nope. *hyperventilates* 

actual footage of me somedays
but then again, there are so many beautiful moments. Like sporadic adventures such as buying a pop-up camper off of craiglist and playing in moonsand with the little boy there. WHAT IN THE WORLD IS MOONSAND MADE OUT OF. its like moss and sand and uh. idk. its really neat and I'm slightly obsessed. shh.

or I could talk about picking a lot a lot of blueberries. that's basically all I have to say. Just don't expect me to eat much else after picking for two hours straight. One for the bucket, two for me - that's how I roll. *grins* 

My grandpa brought fireworks over on the 4th and yesss that was terrific. We had never really done anything like that before...so it was just one of those things that you'll always remember. Always.

painting stairs on the other hand hahahhahahahahahaaaaaa just isn't the funnest thing to do. (don't ever try painting half at once and then doing the other half like a day or so later. doesn't work. YOU SEE THE LINE VERY CLEARLY. *moans and yanks at hair* #thethingsyoutry)
lets face it this is also me 
and yes, I am taking a gap year. I did orientation and testing for college (yes I survived) but after a lot of thought and prayer and talking and pro vs con lists I was just like "YA KNOW WHAT not right now" and seriously the second after I made that decision, all I felt was relief. I'm still working my summer job + just applied for a job at my library (PRAY PLEASE) and going day by day, writing my novel, gardening, swimming and sibling bonding --- I know this is right.

btw, I am so overwhelmed with jane maree --- she did this amazing post about my poetry book IM JUST SOBBING K

also I'm craving a crazy baking experience. any dessert suggestions???

EVER PICK BLUEBERRIES (or any other fruits?) 
WHAT DECISION HAVE YOU MADE RECENTLY THAT BROUGHT RELIEF? 

30 comments

  1. MOONSAND IS AMAZING.
    I love the little things that you realize are later going to be the big memories.
    I'm so glad you feel good about your decision. I'll pray you get the job!
    Hmmm...I always for whipping up a pan of brownies!
    ~Mira

    www.steppinginsunshine.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. IT IS I AGREE.
      Oh yes, this is me. I love love love memory making.
      Acckk! me too - thanks girl!!
      YUM. With ice cream? Yes, with ice cream.

      BTW HELLO MIRA (and I totally followed your blog its fantastic)

      Delete
    2. Aw, thanks for following me Julia! You're too kind.
      ~Mira

      Delete
  2. I'm glad you feel good about your decision! It looks like you're having lots of fun!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I really do too! It's just a huge relief. <3

      Delete
  3. BLUEBERRIES ARE LIKE MY ALMOST FAVOURITEST BERRIES EVER. *groans* I love them so much. But they don't grow here, it gets too hot and they turn into blue sultanas before they're ripe. *sighs* so sad.

    And since you have so many blueberries YOU SHOULD MAKE BERRY PIE. *bounces* Berry pie is my favourite thing to make and I'm quite proud of my mishmash recipe. XD You must make it. *nods*

    *shrieks* eeep you had a link to my blog *flails* Bless you, you wonderful bean. <33

    ReplyDelete
    Replies
    1. I REALLY REALLY REALLY FEEL THE SAME WAY. I eat and eat and eat until I can't eat anymore THEN I GRAB ANOTHER HANDFUL BEFORE LEAVING XD XD XD oh wow. bro. come here - I'll share XD

      I WANNAAAA but we've been picking this for the CSA that we are working for. The berries are going out in shares with other veggies and its like BYYEE *sobs* (GIVE ME THE RECIPE PLEASE AND ILL PICK MORE BERRIES FOR MYSELF LATER)

      dude. bless you, you wonderful blueberry you XD

      Delete
    2. That would totally be me. XD I'd eat /so many/ of them XP *goes looking for an aeroplane to fly over in*

      Ooh okay that makes sense. D: But that's still cool that you can work for the CSA. (OOH OKAY YES. I SHALL EMAIL IT *fingerguns*)

      That should be my new title. Blueberry. Hmm yes, I like that idea. XP

      Delete
    3. okay Blueberry -- that's your new nickname

      Delete
  4. Taking a gap year sounds like a wise decision. And I would be relieved too. ;)

    We actually have blueberry bushes in our yard. They produce a good deal but not a TON.

    And also, I always just love your pictures. :)

    Have a wonderful day!

    <3,
    Zane

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you for saying that!! everyone I know is going to college, so idk, I think I party felt I HAD to? Totally am glad I realized I DIDN'T tho.

      realllly?!?! We have raspberries and apples and peaches but no blueberries!

      oh wow, thanks <3333

      you too, Zane!

      Delete
  5. HA HA that first thing about the Christmas music... *raises hand*
    Ohhh yes. Moonsand is... weird, but SO FUN. Have you ever tried Flubber? You should look it up on Pinterest - now that stuff is amazing. O.o
    Woooow that's a lot of blueberries. We also got pounds and pounds of blueberries, but we just bought them. XD I don't think there's anywhere to pick your own around here.
    Hope your gap year goes great!
    And as for dessert... ooh, coconut cakes are fun (and adventurous) to make. If you like coconut, that is, which I do.
    -Allison (afarmgirlslife.wordpress.com)

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAHA YEAH THAT WAS SEMI HORRIFYING. XD
      isn't it?! Wow, I was totally intrigued, I must say. WAIT FLUBBER IS A REAL THING?????? I THOUGHT DISNEY JUST MADE THAT UP A LONG TIME AGO WAHT. o.o
      aww thanks!
      and I actually made a coconut cake two months ago IT WAS SO GOOD. I wanna do it again.

      Delete
  6. I just graduated, and am thinking of taking a gap year as well- probably one of my more recent decisions that brought me some relief. My sister also took a gap year, and it gave her a lot of time to think instead of jumping into something she wasn't sure about. I hope it works for you as well!

    And I agree with Mira Elizabeth- you can't go wrong with brownies! Adding in some instant coffee to the batter (if you like coffee) or topping the finished product with gooey frosting makes them even more special.

    ReplyDelete
    Replies
    1. *high fives you* WELCOME TO THE GRADUATION WORLD XD its fun eh? I really think it would be a safe decision..plus maybe I'll want to pursue becoming a librarian or something?? idk.

      HEY! I've added instant coffee before! Isn't it so good?? I do it with boxed cakes too, just to add a bit of a richer flavor. mmmmmmmmmmmmm

      Delete
    2. Thanks! Oh, a librarian? That sounds like a really cool job. My only problem if I ever became one, is that every time someone brought one of my favorite books to the desk to check out, I'd want to spend at least ten minutes talking with them about it, or telling them what a great choice they made...

      Whenever I tried instant coffee I ended up doing something wrong, so the brownies didn't turn out exactly the way they were supposed to, but it still made the brownies more rich, and it was so good! Hmmm, cake mix? That sounds good, as well. I'll have to keep that in mind...

      Delete
  7. I'm in the same boat! I was accepted to four colleges and up until April-ish, I fully planned on going to one of them. But then my parents and I started talking and I was like "lol so I don't really want to go to college yet" and they were like "that's totally fine" and I'm SO happy to be at home for another year.

    Dessert suggestions-- anything with cheesecake!!!

    Hailey
    www.haileyhudson.wordpress.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. wow FOUR?!?! go you!! and gosh, I'm really really really glad that someone feels the same way. YAYAYAYAYAYAYAYAYAY XD

      c.h.e.e.s.e.c.a.k.e YYYYYYYYESSSSSSS

      Delete
  8. I graduate high school next year and I'm still not sure what I'm going to do yet (college and etc.) I'm still praying about it.
    My older sister took a gap year and she said she's so glad she did.
    For dessert? Homemade ice cream cake is always a good idea! Or homemade hand churned ice cream! My Daddy makes the best homemade ice cream! We just had some for the 4th and it was amazing, like always!!
    We (my siblings and I) have been picking a lot of blackberries that are growing around our house and making a homemade blackberry drink that my Grandfather made when he was a young boy growing up on a farm. It is SOOOOO GOOD!!!

    littlebitofsunshineweb.wordpress.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. I keep on hearing that people have taken gap years and have been glad that I did! That reassures me even more XD
      OOH I wanna make homemade ice cream!! We've done that once before and srsly wanna do it again so bad.
      Oh my. gosh. THAT SOUNDS SO GOOD. I love blackberries (aka i really just love any fruit k)

      Delete
  9. okay those pics are so aesthetic

    ReplyDelete
  10. Oh my gosh I work at my library and I LOVEEEE it!!! I really hope you get the job!!! Its literally the best job ever, like seriously. THE. BEST.

    ReplyDelete
    Replies
    1. YOU DO?!?? well EEP NOW YOU MAKE ME WANNA EVEN MORE GAHH. I shall let you know XD

      Delete
  11. OK let's just say I really don't have any self control when it comes to blue berries. I just finished a whole bag of frozen ones...trust me is an ADDICTION.
    loves the fire work pics! So pretty! ♡

    ReplyDelete
    Replies
    1. sam. so. so. so. sam. MMEEEEE I LOVE FROZEN BLUEBERRIES. I actually don't know many people who do ;)

      Delete
  12. taking a gap year sounds awesome actually. i don't know how it'll all work out for me, but in a sense, i almost think i'd like to do that too after i graduate, but we'll see. i feel like it would give you a little bit more time to...idk...live?

    ReplyDelete
    Replies
    1. gahhhhh yes. That's exactly what I'm thinking. *hugs you* no matter what, you're always amazing <3

      Delete
  13. Well, this was fun. Your writing style is so cute, it's just like a little journal except it's like you're talking to us -- except you're writing. LOL.
    Ummm....a long time ago when I lived in Carbondale we would go pick blueberries and strawberries and I remember us sobbing because it was so blasted hot and we were so young. XD
    A decision I've made recently was a really hard one...and it took me a while to get over it, but if I hadn't done this really uncomfortable and awkward thing I wouldn't know and feel what I know and feel now. Does that make any sense??

    Fantastic post,
    Amelia xxx
    <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Omw *melts* YOU ARE SWEET. thanks <33
      hahaa!! I actually remember those days, now I'm the old person who goes back and doesn't wanna leave.
      oh yup. that makes sense

      Delete

let's be honest here peeps, comments rock. keep 'em clean and fun and I'll reward you with a virtual ice cream cone

*reluctantly hands cone over*

© the barefoot gal. Design by Fearne.