LITTLE GIRLS FARMHOUSE BEDROOM REDO // pretty new bedding and lots of diy-ness


WELL HELLO ALL i'm staring at this blank post like whhaatt dooo i wrrriiittteee. Because I'm still doing camp nano and HAHA words are becoming harder to use now o.o ALSO IM TIRED cuz all day yesterday Sarah and I worked on re-doing her bedroom so you'll be seeing another bedroom post sometime soon 

NO IM NOT OBSESSED WITH PAINTING WHY DO YOU ASK 

so lets talk about the bedroom k. Basically BEFORE the room had carpet, the closet had a door, the walls were covered in random things, and they had different bedding. duh.

Sarah and I decided that the closet would be a really cool place to turn into a book nook or dress up area or play kitchen for the girls, so we asked my dad to take the door off AND IM SO GLAD WE DID + to save them from monsters 


also the room may look super empty??? well that's cuz we took these pictures before we moved everything else in - like the bookshelf, the keyboard, nightstand, lamps, etc. I felt like the clean look of it was really aesthetically pleasing so I was like LETS TAKE THE PICTURES NOW

also I have no patience. Yeah, that was why I did it then. lol 

It was actually one of the easiest of bedrooms to re-do. Except the floor had two holes in it cuz you see this is a super old farmhouse and those gas heaters were once in all the bedrooms. They're such a pain to fill uhhhgggg. and wood filler? BLECK SUCH GROSS STUFF and it takes 10 billion years and a day to dry.


My little sisters looovveee the room - though I really think they liked the fact that they got to have sleepovers our rooms while it was being done. 

them: "do we get to stay up late and eat popcorn and watch movies" 
me: *shakes head*

OH and the bedding? I found those at the store - brand new - for like $10 each. I was like YUUUUSSS THESE ARE ADORABLE. honestly I want the blue one for myself but oh well 


well I'm off to go move everything back into Sarah's room (it's all in mine right now and omw its like WHERE IS THE FLOOR) and I am heading to the library sometime today so ANY BOOK SUGGESTIONS GIMME GIMME GIMME thx

THOUGHTS ON THE BEDROOM?
WHICH IS YOUR FAVORITE BEDDING??



38 comments

  1. Blue bedding, by far. I'll jump on that boat with you, Julia!
    Okay, bedroom re-dos just rock in general. And ever since I started following you, you have such ambition and perseverance. A lot of the time people just start projects and never finish them...a round of applause for you!!
    Okay, book suggestions...ummmmm...you see, I don't know if I should suggest any because you may not like them and be like 'Oh. My. Goodness she has HORRIBLE taste in books'. (And I'm crying: 'I doooon't!!')

    Lol,
    Amelia xxx
    <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol!!! welcome aboard my ship, Amelia! I'm the captain ;)
      oooooooohhh gosh girl *blushes* YOU ARE SO SWEET i try to finish them!! I have a few projects undone..but I don't think I've ever left one unfinished?? WHOOPS WAIT YES MY DRESS ISNT DONE YET. but hopefully it'll be done this weekend.
      LOL!!! no way I doubt that ;)

      Delete
  2. I just died a little inside. I have a slight obsession with interior design/decor, and I'm just a sucker for these kind of projects XD The room looks fab! I've really been wanting to fix up my sister's room... but they're so destructive, they can't even have the dresser in their room... it's only for their comfort that they have the beds in there. If my father could, he'd probably strip the room to it's walls and carpet xD

    ReplyDelete
    Replies
    1. ohh you like it then?! IM SO GLAD! and I know right geesh I'm obsessed!! ohhh haha! That's like totally my brothers. I did their room last spring and it's like WOAH HOW IS IT SO BAD ALREADY. boys XP

      Delete
  3. Cute!
    I'm reading this non-fic book about WW2 called Dead Wake, recommended to me by my friends dad, who is also a book worm.... Its actually really good!

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks!
      oooh you'll have to tell me all about it once you're finished! Or do a review on it on your blog?? XD

      Delete
  4. awww! It's so cute!!!!! I love the bedding! I think I like the blue one best...
    yep. I like the blue one best ;P

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheh me too! It's just so girlie. The pink is sweet
      but the blue is my favorite xD

      Delete
  5. Ooh, I love redoing rooms! My sister Megan and I redid our rooms a while ago and I still absolutely love it. ♥ Those bedcovers ARE pretty, and it's a great idea to use a closet as a book space!
    As for book suggestions, well... you asked for it. XD The Mysterious Benedict Society, The Spark, Anne of Green Gables, Keeper of the Lost Cities, The Penderwicks, The Secret Keepers, At Home in Mitford, Watership Down, Mrs. Frisby and the Rats of NIMH, The Green Ember, Peace Child... ARGH I know of tons more but they always escape me when I'm writing down lists of good books. XD I hope you haven't read all of those!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I second the Penderwicks recommendation! Much love for that series <3

      Delete
    2. that's so fun, Allison!! Isn't is so much fun?! And I know! I can't wait to get some shelves in there
      ooooooooohhh wow thank you like soooooooooo much for all of these! I wanna try some now. Thanks!! And obviously you and Eliza like Penderwicks so gotta read those xD

      Delete
  6. Beautiful!
    Uhhh read Hope Was Here if you haven't already :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. *grins* thanks!!
      ooohhh never heard of it *rushes to look it up*

      Delete
  7. Love it!! Beautiful job! I like the colors.
    I like the pink bedding. :)
    Great gifs. :D
    xx

    Sophy
    lavender & blue

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayyy we have the same middle name 😊

      Delete
    2. awww thanks Sophie! I really like the colors too.
      Isn't it darling? I brought them home and KNEW which my two sisters would pick - and I was right lol!!
      hahaah XD

      Delete
  8. Typing with one hand cause I practised Viola for 2.5 hours and calluses are real and they hurt #butwereplayingtheplanetssoitsworthit #ithink
    This is great! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol!!! You did pretty good with typing with one hand. ;) I've had to do that before, when I had my wrist in a brace. NO FUN.
      thanks!!

      Delete
  9. YOU'RE SO DARN COOL :''''') and your little sister omg what a cute bean <3

    TEACH ME YOUR AESTHETIC SUPERPOWERS PLZ

    ReplyDelete
    Replies
    1. BRO LIKE IDK WHAT TO SAY and yessss she's adorable + more adorableness

      JUST AS LONG AS YOU PAY ME IN WAFFLES

      Delete
  10. It looks /really/ nice! And the blue bedding's gorgeous! What store did you find them at?

    ReplyDelete
    Replies
    1. eeeppp! thank/ you/ like /sooooo/ much! It's actually a store that is only local to me...basically Walmart though. XD

      Delete
  11. The bedroom looks awesome! I want a book nook. XD And aaaggggh I love pink but the blue looks so pretty... BLUE BEDDING BECAUSE THE FLOWERS ARE SO CUTE. And awww, your sis is so cute! You did a great job, Julia! I honestly would've like tripped and splatter paint everywhere. XD

    May @ Forever and Everly

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaa me too! When we were done with the room, Sarah and I were like CAN WE HAVE THIS ROOM PLZ XD yesss the flowers are adorable - I really really really like that bedding. XD awwww gosh! I doubt that ;)

      Delete
  12. Lovely, lovely! I wish I could do that with my room!
    Blessings,
    Karahttp://savedbygrace7.blogspot.com/2017/04/the-sunshine-blogger-award.html
    P.S I tagged you over on my blog <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. You're so sweet! Start with something small, and you'll be surprised what that change does <3
      oooh thanks girl!

      Delete
  13. i'm serious bekah is just the cutest

    just take a picture and if she's in it it'll automatically be perfect

    <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. dude i know this

      hahaha i won't tell her this tho ;)

      Delete
  14. yes yes i took these pics - aren't they amazing? *smirks* got you baaacckkk

    ReplyDelete
  15. Replies
    1. same! I think it's my more favorite aspect of the room <3

      Delete
  16. honestly this is so adorable and i need you to come redo mine

    ReplyDelete
    Replies
    1. okay i'll come but you have to promise me donuts

      Delete

let's be honest here peeps, comments rock. keep 'em clean and fun and I'll reward you with a virtual ice cream cone

*reluctantly hands cone over*

© the barefoot gal. Design by Fearne.