CHRISTMAS PHOTO DUMP + hello 2018 + i always fail reading challenges / STARTING THE NEW

January 3, 2018

last night the clock stuck twelve and well. that officially ended lovely 2017 and started 2018. I stubbed my toe 15 minutes later....
am trying to not worry about that. lol

WHATS UP IN LIFE 

work is going really really good. I'm dropping less things which is a massive plus. i wrote this post to end the old year + start the new.   ITS JUST WAYYYYY TOO COLD OUTSIDE. -16 at one point. legit. -16 should be illegal. *tries not to think about the temperatures you guys are facing*  I ordered two copies of my own poetry book just cuz. am getting the itch to edit and/or write more. set my official new book goal for 2018 for 70 books (cuz I did 63 last year (woah 2017 is last year guys)). btw I failed my 2017 reading challenge...also didn't meet my book count goal. blah. am in a week long process of deeply cleaning my room. walked a little over 12,000 steps last Saturday. also I am off sugar on all weekdays this month. THE STRUGGLE IS REAL. also desperately need to get my phone charger that is still. at. my. farmer boss's. house.



WHAT'S GOING ON IN JANUARY 

well, this weekend I'm going away to a college retreat. ITS GONNA BE SO COLD IDK HOW IMMA GONNA HANDLE IT. but legit it sounds like so much fun. big inner tubes to go sledding in. ice skating. warm food. singing at chapel. *all the love* 

HOPING HOPING HOPING to make it thru winter. let's admit it. the holidays are over and now we have reached the mixture of relief and sadness.

WORK. like every single day. (also my tbr list is grrrooowwwwing. I'm trying to keep up with myself and my wandering eye LOL)

WHAT I WANNA DO 

like I said, I wanna start editing my book. or start plotting a new one. I'm determined to do camp nano once April rolls around, so I really gotta get my thoughts rolling. also shhhhhhhh but I might just gather all my poems for volume ii ???? THOUGHTS?

clean my car/organize it. (the problem is the sub-zero temps mean running from car to house just so you can breathe. *sigh*)

also I'd love to randomly find a $100 bill. I mean. HELLO YES HOW COOL WOULD THAT BE (well......not for the person who lost it. fine. nm)


GET RID OF ALLLLLLLLL THE JUNK. apparently I'm a trinket person. I shrunk my book collection from 220 to 170ish. I thought I had a lot of books until I heard one of my book pals just hit 1,000 (YA KNOW WHO YOU ARE BROOO) then I realized how small my collection was. also. I think I'm becoming a minimalist? I've been slowly re-doing my bedroom (since like July. uhg.) THOUGHTS ON A BEDROOM TOUR??????? ?????? ? LEMME KNOW IN THE COMMENTS.

guess I'll close this post for now. btw little message for my friend who I have internet snowball fights with, I finally mailed out your Christmas gift today. (shh. lets call it a new year gift. XD) 

HAPPY NEW YEAR ALL. 2018 is bound to be grand. 


name 5 things you wanna do this month 
what are you reading rn??????

27 comments:

  1. Dude same with the sugar. I've been slowly taking it out of my diet... The holidays were sugar coated like no other. Haha and yes, finding a 100 dollar bill would be great!! Have a great month.

    Simply Me

    ReplyDelete
    Replies
    1. it's a super hard but super empowering thing to do!! like I CAN DO IT. but there are for sure some things I miss...aka breakfast. who knew there is so much sugar in my daily breakfasts?!! LOL IKR!! FAB FOR SURE. aw thx you too <3

      Delete
  2. it's like 20 degrees here but the central heating in my house is really bad so it's like 55 degrees inside my house. bleh.

    Have fun on your retreat! I get to go skiing with my church too next weekend and IT'S GOING TO BE SO COLD.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ohhh no fun. BLAH. I cannot wait for the warmth of summer XD XD

      aww thanks. OOH YOU HAVE FUN TOO. wear lots of layers and face masks and drink gallons of cocoa ;)

      Delete
  3. I'd love to see a bedroom tour! You poor, cold human! The high here in NM is 52 today. Yes, I am so glad I don't live in a cold place. I did live in Nebraska, Iowa and Wisconsin for a while, though. So I know what cold weather is like. >.<

    ~ Ella Marie

    ReplyDelete
    Replies
    1. *grins* *looks at bedroom* that means I still have a lot to clean lol. NO FAIR. its like -11. Its starting to become normal. lol!!! ohhhh yeah, you do! it's cold around the north, for sure. BUT WE CAN SURVIVE XD

      Delete
  4. -16...?! COLDDDD. When we went outside at midnight to bring in the New Year, it was around 8 degrees here. And I froze. xP
    We're in the same boat, girl! I failed my reading challenge too. xP And read a lot less than you did.
    THAT COLLEGE RETREAT SOUNDS LIKE FUN!
    OH, I so need that $100 bill! xD My little bit of money is going to run out so fast on the vacation I have coming up, don't know what I'll do. ;P
    A bedroom tour would be cool. :)
    5 things I wanna do this month: within about week or so, get all the things I need and get packed for my trip; successfully shoot my first wedding!! ; hang out lots with my pen pal; hang out lots with my big bro; make memories! *winks*
    Right now I'm reading Glamorous Illusions by Lisa T. Bergren. It's been good! A girl going on the grand tour of Europe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. I KNOWWWWWW SOOO COLLLDD. it's miserable. miserable. MISERABLE. MISERABLE. blah.
      hahaa!! well I guess we can beat them this year together ;)
      EEEP IKR I CANNOT WAIT (except for the cold...)
      LOL sammmmmmmme. but eep an upcoming vacation how exciting!! HOPEFULLY ITS A WARM PLACE XD
      <33333
      THOSE ARE GOOD THINGS. I'll come join you XD XD XD
      oooh sounds interesting! I DO LOVE BOOKS <3

      Delete
  5. Yesss a room-tour post and YESS BOOK TWO OF POETRY!!!! That all sounds so neat. <333
    I wanna write like the writing maniac I am I just have to look at the perfectionist part of myself and say "HEY. STAY OUT OF IT THANKS." So much loveeee girrllll!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. *grins* *grins again* THANKS GIRL!!!!
      duuuuuuddde don't listen to your perfectionist part of yourself. YOU'VE GOT THIS THING
      <3

      Delete
    2. *GRINS LIKE NUTS CAUSE YOU JUST MADE MY DAY*
      You have nooooo idea how much those words mean to me!!!!!!! <33333 *all da hugs in da world*

      Delete
  6. A bedroom tour sounds AMAZING! I feel your pain with the cold, ugghh! Also, your Christmas looks like it was lovely and that food looks SO YUMMY! Happy (late) New Year!
    Lydia

    ReplyDelete
    Replies
    1. EEP K! *starts to clean room again* lol yessssssss soooo cold. today was 15 degrees and I was like MAN A HEAT WAVE!!!!!!!!! XD XD aww it was wonderful and ohhh I miss that food. HAPPY NEW YEAR <3

      Delete
  7. Oh please oh please do volume two of your poems!!!! Bc someday I'll be rich and I'll buy it and your first one!! XD
    Also, BEDROOM TOUR. please. ;P after Felicity gets married and leaves (*sniff*) me and LaKaysha want to re-do our room and make it actually looks like room (and not a closet with a bed in it. Lol) and I love your style! Seeing your room would help with inspiration. ;P
    Five things I wanna do this month - help pull off this wedding, yet somehow have time to hang out with family and my pen pal a whole bunch, walk down the aisle and not do something embarrassing, somehow survive Felicity moving away, and start saving money once the wedding is over. XP basically my goal for this month is survival. ;P
    Right now I'm reading "Spring's Gentle Promise" by Janette Oke for the millionth time. ;P

    ReplyDelete
    Replies
    1. eep yes, yes, I'm starting to brainstorm for it!! (and you don't have to be rich cuz for real they're like maybe $15 total with shipping in the end XD)
      awwwwwwwwww that's going to be so different! PROMISE TO DO A BEDROOM TOUR. I hope to clean my room up..but rn I'm so sick so yeah that's not happening rn. blah.
      awwwwwwwww good things <333
      YOU GOT THIS BRO

      Delete
  8. Poetry v.ii YES bedroom tour YES
    Bc we all know you're poems are amazing and who wouldn't want to see your room?
    Happy 2018 lovely friend <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. eep and eepp!! I GOTTA LOT OF WORK TO DO XD
      awwwww srsly Ash <3
      same to you girlie xxxx

      Delete
  9. 5 things i want to do?! ohhhh man let me think..
    1. go ice skating
    2. write more
    3. grow some friendships
    4. get some gorgeous pics out in the snow
    5. see youuuuuuuuuuuu ;) hmu

    bedroom tour!! yes..but i want to see it in person ;) love ya

    ReplyDelete
    Replies
    1. good list bro
      AND YUS WE GOTTA GET TOGETHER

      hahhhhhhaaaa i know you do ;P love ya too

      Delete
  10. Loved this! <3
    Five things?
    Number one! Get this wedding done and over with no mishaps or embarrassing incidents. *sweating*
    Also, get this eye infection I have cured and gone before the wedding.
    Re-do my room, find a better, more reliable job than the one I have now (I haven't worked in two months!) start building up my bank account again because this wedding is draining it dry!
    And actually, I'm not reading anything right now. *covers head*
    I just haven't had the time to sit down and read. It's a crazy life. *wink*
    I DID read the Declaration of Independence and The Constitution the other day, just because, as well some writings by the founding fathers. But that doesn't count because I didn't read the whole book. :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. AW IM SO GLAD

      hahaha!!! come onnnnn the embarrassing parts are the best parts ;) ;)
      OUCH I HOPE ITS ALL BETTER BRO <33
      ohhhhh yes. yes I get you. I'll be praying you can find a job!
      READ A BOOK PLEASE XD XD XD
      hahahaha!! not really, but good reading choices ;) love ya!

      Delete
  11. JULIA YOUR NEW BLOG DESIGN IS ABSOLUTELY GORGEOUS!!!!! I love it!! <33333333

    - Maddy | littlebitofsunshineweb.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh, and YES! Please do a bedroom tour!!!! :)

      Delete
  12. Aww the pictures are beautiful here. I am waiting for the day when I can experience snow for the first time.

    Sounds like your life is very eventful! I love hearing how everyone is doing something different and no one has the same "normal".

    I vote yes for a bedroom tour!

    5 things I want to do this month:
    Finish my novel.
    Get out of my comfort zone.
    Start a bullet journal + calligraphy and handlettering
    Get up to at least 30 hours driving
    Go to the beach

    What I'm reading right now:
    Blog posts?
    "Present over Perfect" by Shauna Niequist
    "Rilla of Ingleside" by L.M. Montgomery

    ReplyDelete
  13. This month, my goals are spending less time online (hehehe, look at me ;). But I have done well so far this month and vanish again in just a minute, so I feel like I am accomplishing this one.), reading more (already accomplished this one, too, sadly,haha!), start getting up earlier/being more helpful around the house (eh... no, not really yet. Not enough to count, anyway...), mail a very over late package to a friend, and stay on top of things without constantly feeling like I am working on them. That last one sounds impossible, but it's not, haha, and I am loving it!
    And I'm reading "An Old-Fashioned Girl" (again) and Faithful Women and Their Extraordinary God"!

    ReplyDelete

let's be honest here peeps, comments rock. keep 'em clean and fun and I'll reward you with a virtual ice cream cone

*reluctantly hands cone over*